شرکت Antisense Therapy، یک طرح تحقیق کودکان را برای داروی دیستروفی عضلانی خود به کمیته اطفال آژانس داروهای اروپا ارائه داده است.
این ثبت، به Antisense اجازه می‌دهد تا طراحی آزمایش بالینی فاز 2b را تأیید کرده و برای برنامه آینده، بازخورد دریافت کند.
مدیر عامل شرکت، مارک دیاموند می‌گوید که این ثبت، یک گام اصلی برای دارو به عنوان یک درمان بالقوه برای بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن است. Antisense اکنون در حال تولید ماده فعال کننده دارو برای آزمایش است و قصد دارد این ماده را در سه ماه ژوئن به یک محصول تزریقی تبدیل کند.
این ثبت، برای تولید داروی ATL1102 برای دیستروفی عضلانی دوشن (DMD) انجام شد. اساساً، این طرح تحقیق کودکان با هدف اطمینان از به دست آوردن اطلاعات لازم برای حمایت از مجوز دارویی برای کودکان است.

این برنامه، شامل یک آزمایش بالینی مرحله 2b برنامه ریزی شده ATL1102 است که شامل بیماران DMD غیر آمبولانس خواهد بود و در اروپا انجام می شود.

مدیر عامل شرکت مارک دیاموند گفته است:

هنگامی که بیماران جذب می‌شوند، به مدت 12 ماه در دو سطح داروی دیستروفی عضلانی دریافت می‌کنند. هنگامی که Antisense مجوز گرفت و برنامه آزمایشی خود را ارائه داد، جزئیات بیشتر مشخص خواهد شد.

Antisense اکنون در حال تولید ماده فعال ATL1102 برای آزمایش است و قصد دارد این محصول را در سه ماه ژوئن به عنوان یک محصول تزریقی تولید کند.